Redakcja:
Michał Bristiger (Warszawa) – redaktor naczelny
Barbara Przybyszewska-Jarmińska (Warszawa) – zastępca redaktora naczelnego
Kamila Stępień-Kutera (Warszawa) – sekretarz
Rada redakcyjna:
Maria Antonella Balsano (Palermo), Karol Berger (Berkeley, CA), Andrea Bohlman (Philadelphia), Aurelia Brockdorff (La Valletta), Silvia Bruni (Kraków), Paolo Emilio Carapezza (Palermo), Amalia Collisani (Palermo), Nikos Filaktos (Athenai), Gabriela Gacek (Wrocław), Helen Geyer (Weimar), Marcin Gmys (Warszawa), Jan Maria Kłoczowski (Warszawa), Marcin Krajewski (Warszawa), Aleksander Laskowski (Warszawa), Anna Malek (Sevilla), Leonardo Masi (Firenze – Warszawa), Gaetano Mercadante (Palermo), Hanna Palmon (Jeruszalaim), Pierangela Pingitore (Cosenza), Massimo Privitera (Palermo), Monika Prusak (Palermo), Jerzy Stankiewicz (Kraków), Anna Tenczyńska (Warszawa), Giada Viviani (Venezia), Sławomir Wieczorek (Wrocław), Elżbieta Witkowska-Zaremba (Warszawa), Małgorzata Woźna-Stankiewicz (Kraków)
Diagonali (Od Redakcji)
Michał Bristiger:
Palermo – Varsavia: una lunga collaborazione
Palermo-Warszawa, długotrwała współpraca (czyli La Diagonale)
John Keats Ode on a Grecian Urn
Leonardo Masi Bestemmia? La religione dell’amore in Karol Szymanowski
Julia Hartwig Stawisko
Anna Tenczyńska Sycylia Jarosława Iwaszkiewicza (szkic do portretu)
Paolo Emilio Carapezza La teoria e la pratica: la poetica di Aristosseno nel De musica 32-36 e gl’Inni Delfici
Paolo Emilio Carapezza L’antica musica di Henryk Mikołaj Górecki
Maria Antonella Balsano Mignon in Polonia. Rielaborazioni poetiche e musicali polacche della ballata di Goethe (I)
Amalia Collisani Le molte anime dell’Ulisse di Dallapiccola
Piero Violante Sycylia między kulturą a naturą, przekł. Michał Bristiger
Pierangela Pingitore Fausto Torrefranca
Barbara Przybyszewska-Jarmińska Muzyczne kontakty dworu królewskiego polskich Wazów z Rzymem w świetle dawniejszych i nowych badań
Károly Kerényi Pseudo-Antistenes, przekł. Michał Bristiger
Nicola Cusumano „Die Rechnung geht auf, die Welt geht auf“: appunti su Károly Kerényi
Hanna Palmon Kinneret
Manuel de Falla Cante jondo
Kamila Stępień-Kutera „…wszystko to, czego brakuje w Nerone…”. Historia niedokończonej opery Arriga Boita
Aleksander Laskowski Monteverdi i oszukiwanie ucha. Rozmowa z Philippe’em Boesmansem o operze Poppea e Nerone
Małgorzata M. Przybyszewska Spotkania z Sycylią na Uniwersytecie Warszawskim
Copyright © by Authors ISBN 978-83-935850-0-7