Redakcja:
Michał Bristiger – Redaktor Naczelny
Rafał Ciesielski Magdalena Dziadek Marcin Gmys Marcin Krajewski Kamila Stępień-Kutera Sławomir Wieczorek
Krąg redakcyjny:
Jolanta Guzy-Pasiak, Maria Stolarzewicz, Ewa Schreiber, Paweł Krzaczkowski, Michał Klubiński, Anna Koszewska, Robert Losiak, Maciej Jabłoński, Krzysztof Rottermund, Bogusław Rottermund, Barbara Przybyszewska-Jarmińska, Anna Chęćka-Gotkowicz, Małgorzata Komorowska, Marlena Gnatowicz, Krzysztof Teodorowicz, Jerzy Stankiewicz, Violetta Kostka, Jan Stęszewski, Elżbieta Markowska, Kazimierz Kotowicz, Bogumiła Mika, Giada Viviani.
SEMINARIUM „NOWOCZESNOŚĆ W MUZYCE”
Karol Berger (Stanford) Koło czasu i strzała czasu w muzyce
Karol Berger (Stanford) Sytuacja muzykologii dziś
Sławomir Wieczorek (Wrocław) Komentarz po seminarium „Nowoczesność w muzyce”
Anna Maria Busse Berger (Davis) Models of Composition… (streszczenie)
ESEJE
Maciej Jabłoński (Poznań) Między melancholią i ekstazą. O całkiem banalnych rozterkach muzykologa
Paweł Krzaczkowski (Wrocław/Jelenia Góra) Technika i tworzenie
Leonardo Masi (Florencja) Granice we mgle. O poezji Tomasza Różyckiego (przekł. Katarzyna Skórska)
RECENZJE
Jolanta Guzy-Pasiak (Warszawa) Koncert Karola Rathausa i Szymona Laksa w Warszawie
Streszczenia referatów z konferencji Krytyka muzyczna. Zagadnienia podstawowe, współczesne, historyczne (9-11 stycznia 2009, Warszawa, IV konferencja z cyklu „Podstawowe zagadnienia współczesnej muzykologii i teorii muzyki”) – Część I
Maria Behrendt (Szczecin) Koncepcja krytyki muzycznej w ujęciu Karola Stromengera
Beata Bolesławska-Lewandowska (Cardiff) Awangarda muzyczna w oczach Zygmunta Mycielskiego i Andrzeja Panufnika – według zachowanej korespondencji
Michał Bristiger (Warszawa) Do „Żwawego Trupa”, Do „Święta Wiosny”
Rafał Ciesielski (Zielona Góra) O krytyce muzycznej – wokół trzech szkiców Zygmunta Mycielskiego
Magdalena Dziadek (Warszawa) Polityczny kontekst krytyki muzycznej dwudziestolecia międzywojennego
Jolanta Guzy-Pasiak (Warszawa) Krytyka o muzyce polskiej na wystawach światowych (do wybuchu II wojny światowej)
Michał Klubiński (Warszawa) „Konfrontacje z muzyką w świecie”. Zygmunta Mycielskiego prolog do pierwszej „Warszawskiej Jesieni”
Violetta Kostka (Gdańsk) Tadeusz Zygfryd Kassern jako krytyk muzyczny „Nowego Kuriera” (1929-1933) i „Dziennika Poznańskiego” (1933-1939)