Krytyka Muzyczna 5/2011

Redakcja:

Michał Bristiger – Redaktor Naczelny

Rafał Ciesielski Magdalena Dziadek Marcin Gmys Marcin Krajewski Kamila Stępień-Kutera Sławomir Wieczorek

Krąg redakcyjny:

Jolanta Guzy-Pasiak, Maria Stolarzewicz, Ewa Schreiber, Paweł Krzaczkowski, Michał Klubiński, Anna Koszewska, Robert Losiak, Maciej Jabłoński, Krzysztof Rottermund, Bogusław Rottermund, Barbara Przybyszewska-Jarmińska, Anna Chęćka-Gotkowicz, Małgorzata Komorowska, Marlena Gnatowicz, Krzysztof Teodorowicz, Jerzy Stankiewicz, Violetta Kostka, Jan Stęszewski, Elżbieta Markowska, Kazimierz Kotowicz, Bogumiła Mika, Giada Viviani.

POSTACIE

Jerzy Luty (Wrocław) Cage i Schönberg: u źródeł nowej muzyki

Violetta Kostka (Gdańsk) Wartości muzyki Pawła Szymańskiego

Bogumiła Mika (Cieszyn) Obecny-nieobecny. O recepcji muzyki Alfreda Schnittkego w Polsce

Monika Prusak (Palermo) Luigi Rognoni intellettuale europeo

MIECZYSŁAW WEINBERG I JEGO PASAŻERKA (c.d.)

Michał Klubiński (Warszawa) Pasażerka – opera o Pamięci. Rozmowa z prof. Michałem Bristigerem

Dorota Wolska (Wrocław) Moc słowa i ekspiacja muzyki. Notatki z wykładu Michała Bristigera

ŻYCIE MUZYCZNE

Krzysztof Rottermund (Berlin, Szczecin) Rok Chopinowski w Berlinie

Violetta Kostka (Gdańsk) Komedia o niemej żonie Tadeusza Kasserna w Teatrze Wielkim w Poznaniu

Marcin Bogucki (Warszawa) Subtelność i sztuczność (Toshio Hosokawa Matsukaze)

VARIA

Antoni Buchner (Berlin) By the way

comes Podumania dźwiękochłonne (1): Warszawska ‘jesień muzyki’?

Bogusław Rottermund (Szczecin, Poznań):

O nauczaniu gry na fortepianie

Szukając „innego” Chopina

Odwieczny dylemat – stare czy nowe, czyli…